მუსიკის კლასგარეშე წრე
2019-2020 სასწავლო წელი (I სემესტრი)
წრის დასახელება: „პატარა მუსიკოსები“
მიზნობრივი ჯგუფი: სსიპ ქალაქ თბილისის N 177 საჯარო სკოლის მეხუთე კლასის მოსწავლეები
წრის ხანგრძლივობა: 2019-2020 სასწავლო წლის პირველი
სემესტრი. თითო შეხვედრის ხანგრძლივობა ოთხშაბათი, ხუთშაბათი აკადემიური საათი სავალდებულო გაკვეთილების შემდეგ.
ესგ-თან კავშირი:
მუს.დაწყ.(II).7. საქართველოს სხვადასხვა კუთხის ხალხური შემოქმედებისთვის
მუს.დაწყ.(II).7. საქართველოს სხვადასხვა კუთხის ხალხური შემოქმედებისთვის
დამახასიათებელი მუსიკალური ენის ელემენტების
განსხვავება.
მუს.დაწყ.(II)2 .ბგერის,ხმის,ხმაურის,მღერისა და მარტივი მუსიკალური გამომსახველობითი
ხერხების მეშვეობით რეალური და წარმოსახვითი სამყაროს ასახვა.
წრის მიზანი:
წრის მიზანი:
- საგაკვეთილო ცოდნის გაღრმავება
- ესგ-ის შესაბამისად, ფოკუსირებული სწავლება,
- მოსწავლეთა შემოქმედებითი ცოდნის წარმოჩენა
- პრაქტიკულ აქტივობებში მონაწილეობას და კვლევითი უნარ-ჩვევების დემონსტრირებას;
- იმპროვიზაციული სავარჯიშოების შესრულება
- შემოქმედებითი პროდუქტის შექმნა მუსიკალური კომპოზიციის, მუსიკალური ლოგოტიპის შექმნა
- თანამშრომლობითი უნარების განვითარებას;
- მიღებული ცოდნის ყოველდღიურ ცხოვრებაში გამოყენებას.
აქტუალობა.:მუსიკის შემსწავლელი წრე აქტუალურად მიმაჩნია მე-5 კლასის მოსწავლეთათვის, რადგან სწორედ ამ ასაკში დრამისა და მუსიკის ურთიერთკავშირი მათთვის საინტერესო და მრავალფეროვანია.აწუხებთ უამრავი კითხვა, გამოთქვამენ ვარაუდებს და ამოწმებენ მათთვის საინტერესო იდეეებს პრაქტიკული აქტივობის საშუალებით; მოიძიებენ ინფორმაციას, აყალიბებენ დასკვნებს საკუთარი დაკვირვებისა და მოსაზრებების საფუძველზე. ამიტომ საჭიროდ ჩავთვალე წრის ჩამოყალიბება;
N
|
შეხვედრის თარიღი
|
თემა
|
შესასრულებელი აქტივობა
|
რესურსი
|
1
|
16/10
|
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
|
საწრეო გეგმის გაცნობა
|
ფურცელი , კალამი , სია , ჟურნალი.
|
2
|
17/10
|
გუთნისდედა და სოვდაგარი
|
მოსწავლეებმა ზღაპრის პერსონაჟებს უნდა მიუსადაგონ ქართული ხალხური სიმღერები(ოროველა-კახური,იმერული-მგაზვრული)
|
წიგნი,აუდიო ,ვიდო მასალა
|
3
|
23/10
|
სიმფონიური ზღაპარი
|
მოსწავლეებს ვუხსნი რას ნიშნავს სიმფონია,როგორი ფორმის ნაწარმოებია,ვუსმენთ ს.პროკოფიევის სიმფონიური ზღაპარი „პეტია და მგელი“
|
აუდიო,ვიდეო მასალა
მულტფილმიდან პატარა მონაკვეთის ჩვენება
|
4
|
24/10
|
გამოიცანი ინტონაცია
|
სხვადასხვა ინტონაციური სავარჯიშოების და მოსმენა გაკეთება ტაშით,
|
ტექსტური წიგნი,აუდიო მასალა,დაფა
|
5
|
30/10
|
„მზეთუნახავი და ურჩხული“
|
მოსწავლეებს ზღაპრის გაცნობის შემდეგ ვასმენინებთ მ.რაველის საორკესტრო სუიტას „დედა ბატი“,ვმსჯელობთ პერსონაჟებს როგორი მუსიკალური ნომერი შეესაბამება.
|
აუდიო-ვიდეო მასალა,მსჯელობა
|
6
|
31/11
|
„მზეთუნახავი და ურჩხული“
|
მოსწავლეებმა ინდივიდუალურად უნდა მოუძებნონ შესაბამისი მუსიკა ზღაპარს.
|
საკლასო ოთახი, ტექსტები,კომპიუტერი,ფურცლები,კალამი
|
7
|
6/11
|
ტექნიკური ხმები
|
მოსწავლეებს ვუხსნი რომ სამყაროში უამრავი ხმა ბგერები არსებობს რომელსაც გარე სამყაროდან ვისმენთ
|
აუდიო,ვიდეო მასალა
|
8
|
7/11
|
კლასიკური მუსიკა და ხელნაკეთი თოჯინები
|
პ.ჩაიკოვსკის „მაკნატუნა“ თოჯინების ცეკვა,მუსიკის ფონზე ვამზადებთ ხელნაკეთ თოჯინებს
|
თიხა,პლასტელინი,აუდიო მასალა.
|
9
|
13/11
|
მუსიკალური რიტმი
|
შოპენის ნაწარმოების მოსმენის შემდეგ,ვმსჯელობთ როგორია ნაწარმოებში რიტმი(ნელი,ჩქარი,ზომიერი)მელოდიური ხაზი გაშლილი,ნახტომისებური,მკვეთრი.
|
კომპიუტერი,პროექტორი,ფ.შოპენის ნოქტიურნიN2 op 9.
|
10
|
14/11
|
ქართული კუთხეების მუსიკა
|
გაცნობა
|
წიგნი,აუდიო მასალა
|
11
|
21/11
|
ქართული ხალხური საკრავების დამზადება
|
ვაცნობ ქართულ ხალხურ საკრავებს და ვამზადებთ ჩვენი ხელით,
| |
12
|
27/11
|
წრის შეჯამება/შეფასება
|
პრეზენტაცია,გამოფენა
|
გამოფენა
|
საწრეო მუშაობაში მონაწილე მოსწავლეთა სია:
- ლიზი ფირცხალაშვილი
- გიორგი ჭიღლაძე
- მარიამ ჩოლიაშვილი
- ეთერ ბოლოკაძე
- გიორგი ნუგზარიშვილი
- ანა ბრეგვაძე
- ნიკოლოზ კუჭაშვილი
- საბა მთიულიშვილი
№
|
სახელი, გვარი
|
თარიღი
|
ხელმოწერა
|
1.
|
ლიზი ფირცხალაშვილი
| ||
2.
|
გიორგინ ჭიღლაძე
| ||
3.
|
გიორგი ჩოლიაშვილი
| ||
4.
|
ეთერ ბოლოკაძე
| ||
5.
|
გიორგი ნუგზარიშვილი
| ||
6.
|
ანა ბრეგაძე
| ||
| 7. |
ნიკოლოზ კუჭაშვილი
| ||
8.
|
საბა მთიულიშვილი
| ||
9
|
კითხვარი მშობელთათვის
სახელი, გვარი -------------------------------
1.დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის შექმნის შესახებ
ა) დიახ; ბ)არა.
2. თქვენი აზრით,საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს თქვენს შვილს მუსიკის ცოდნის გაღრმავებაში?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
3.იყო თუ არა საწრეო მუშაობა თქვენი შვილისთვის მრავალფეროვანი და საინტერესო?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
4. იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო შექმნილი მოსწავლეთათვის?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
მოსწავლის კითხვარი
სახელი, გვარი: --------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის შექმნის თაობაზე?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
2 . იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი საწრეო მუშაობა?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
3. საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდა თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
4. იყო თუ არა შენთვის შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
პირველი შეხვედრა
2019 წლის 16 ოქტომბერსს პირველად შეიკრიბდნენ წრის წევრები. მათ გავაცანი საწრეო მუშაობის მიზნები და ამოცანები. აგრეთვე ის, რომ წრის მუშაობა ჩატარდება ყოველ ოთხშაბათ და ხუთშაბათს, სავალდებულო გაკვეთილის შემდეგ. მოსწავლეებს გავაცანი სამუშაო პროგრამა და იმ საკითხთა ჩამონათვალი, რომლებზეც გვექნება მუშაობა პირველი სემესტრის მანძილზე. შემდეგ მოსწავლეებმა გაიხსენეს და ჩამოთვალეს ცნობილი და მათთვის საყვარელი მუსიკოსები, ისაუბრეს მათ მიღწევებზე და წარმატებებზე.
შემდეგი შეხვედრისთვის მივეცი დავალება: წაეკითხათ "გუთნისდედა და სოვდაგარი:
მეორე შეხვედრა
მეორე შეხვედრაზე მოსწავლეებმა ისაუბრეს ზღაპრის შესახებ. დავყავი ჯგუფებად და მივეცი დავალება: ზღაპრის პერსონაჟებსისთვის უნდა მიესადაგებინათ ქართული ხალხური სიმღერები (მაგ: ოროველა-კახური,იმერული-მგაზვრული). მოსწავლებმა წარმოადგინეს თავიანთი პერსონაჟები. წრის მუშაობა საინტერესოდ წარიმართა.
მესამე შეხვედრა
მესამე შეხვედრა დავიწყე მინი ლექციით მოსწავლეებს ავუხსენი რას ნიშნავს სიმფონია, როგორი ფორმის ნაწარმოებია, შემდეგ კითხვა პასუხის რეჟიმში გავაგრძელეთ მუშაობა. მოვასმენინე .პროკოფიევის სიმფონიური ზღაპარი „პეტია და მგელი“. გავმართეთ დისკუსია. მოსწავლეები სიხარულით და მაღალი მოტივაციით იყვნენ ჩართულნი წრის მუშაობაში.
მეოთხე შეხვედრა
მეოთხე შეხვედრის თემა იყო გამოიცანი ინტონაცია. მოსწავლეები დავყავი ორ ჯგუფად. პირველი ჯგუფი მღერის სინკოპებით ჩაწერილ გამას.მეორე ჯგუფი გამოსახავს მეტრს. მოსწავლეებმა წარმატებით გაართვეს თავი დავალებას..
შემდეგ მოვასმენინე ალექსანდრე სკრიაბინის სამ პრელუდი და დავუსვი კითხვები::1. რომელი პრელუდი მოგაგონებთ სიტყვებს, რომლებითაც იწყება ყველა ზღაპარი _ `იყო და არა იყო რა, ღვთის უკეთესი რა იქნებოდა...~
2. მოცემული სიტყვებიდან _ იდუმალი, დაძაბული, სევდიანი _ რომელი შეესაბამება მოსმენილ პრელუდებს?
კითხვებზე პასუხის მიღების შემდეგ მოვასმენინე სამი მუსიკალური ფრაგმენტი:
1) ეპიზოდი იგორ სტრავინსკის ბალეტიდან `ფასკუნჯი~;
2) `მზეთუნახავისა და ურჩხულის~ დიალოგს~ მორის რაველის სიუიტიდან `დედა ბატი~;
3) `ვალსი~ _ გმირების ცეკვის ეპიზოდს სერგეი პროკოფიევის ბალეტიდან `კონკია~.
ვთხოვე დაედგინათ რასახული გმირების დიალოგი, რომელში _ უკვდავი კაშჩეის როკვა, რომელში _ ზღაპრული გმირების ცეკვა?
მუშაობისას ყველა მონაწილე აქტიურად იყო ჩართული მუშაობაში.
მეხუთე და მეექვსე შეხვედრა
შეხვედრების თემა იყო მზეთუნახავი და ურჩხული. მოსწავლეები მოისმენენ მორის რაველის საორკესტრო პიესა `მზეთუნახავისა და ურჩხულის დიალოგს~ სიუიტიდან `დედა ბატი~. ყურადღებას გაამახვილებთ მზეთუნახავის ლაიტმოტივზე. მოსწავლეებმა იმსჯელეს, როგორ ჟღერდა მუსიკა _ სევდიანად, მხიარულად, მაჟორში,
თუ მინორში. შემდეგ, მთ მოისმინეს ურჩხულის ლაიტმოტივი _ მოჯადოებულის და ბოროტებისაგან დახსნილის. პასუხობდნენ შეკითხვას _ რომელ შემთხვევაში არის ნაჩვენები მოჯადოებული, ურჩხულად ქცეული უფლისწულის სახე და რომელ ეპიზოდში _ განჯადოებული, ბოროტებისაგან დახსნილის?
ყურადღება გავამახვილეთ იმაზეც, რომ მოჯადოებული ურჩხულის თემა ჟღერს დაბალ რეგისტრში, ხოლო გათავისუფლებულისა _ მაღალ რეგისტრში.
მოსწავლეები გაიხსენეს, რას ნიშნავს კონტრაპუნქტი* და ნაწარმოების რომელ ეპიზოდში ჟღერს ამ ხერხით შექმნილი მრავალხმიანობა.
ბოლოს მოსწავლეებს ვთხოვე სხვადასხვა სიმბოლოთი ჩაეწერათ ან ჩაეხატათ მოსმენილისაგან მიღებული შთაბეჭდილება.. მოსწავლეებს ზღაპრის გაცნობის შემდეგ მოვასმენინე მ.რაველის საორკესტრო სუიტას „დედა ბატი“, ვიმსჯელეთ პერსონაჟებს როგორი მუსიკალური ნომერი შეესაბამება.
მეშვიდე შეხვედრა
ამ შეხვედრაზე მოსწავლეებს მოვასმენინე iPhone-ისა და Samsung-ის აუდიოჩანაწერი _ კომპოზიცია, რომელიც iPhone სა და Samsung-ის ხმებისგან იყო შედგენილი. ვთხოვე ბავშვებს, მოუსმინონ ამ კომპოზიციას და ამოიცნონ ხმები. შემდგომ ცალკე მოვასმენინე იიგივე ხმებს და ბავშვები ასხვავებდნენ ხმა-ბგერებს და ამოიცნობენ iPhone-ის ზარებს. შემდეგ ხმები გამოსახეს გრაფიკულად ან პიქტოგრამებით.
შეხვედრაზე ვასწავლე, ტექნიკური ხმების არჩევა, გადააქციეს სემპლებად, შეიყვანეს მუსიკალურ კომპიუტერულ პროგრამაში და შექმენეს სხვადასხვა მუსიკალური კოლაჟი.
ძალიან საინტერესოდ წარიმართა მეცადინეობა,
მეათე და მეთერთმეტე შეხვედრა
წინასწარ დაურიგე მოსწავლეებს თვალსაჩინოება, რომელზეც საკრავების (სალამური, გუდასტვირი, ჩონგური, ქართული გარმონი) ფოტოებია გამოსახული და მივმართე, დაკვირვებოდნენ ფოტოებს, მოესმინათ ინსტრუმენტების ჟღერადობაზე და იგივე თანმიმდევრობით დაენომრათ მოცემული სურათები. შემდეგ მოვასმენინე გურული სიმღერა `დილა~ და ვთხოვე ამოიცნოთ, რომელი საკრავი თ ასრულებს სიმღერის თანხლებას.
გავეცანით ქართული ხალხური ინსტრუმენტების დამზადების ხერხებსაც;
მეთორმეტე შეხვედრა
რს შეხვედრა იყი შემაჯამებელი ხასიათის. მოვიწვიეთ სკოლის ადმინისტრაციის წევრები, მშობლები და წარვუდგინეთ ჩვენი ნამუშევარი. მოსწავლეებმა და მშობლებმა გამოთქვეს სურვილი გაგრძელედეს წრის მუშაობა.











No comments:
Post a Comment