მუსიკის კლასგარეშე წრე
2019-2020 სასწავლო წელი (I სემესტრი)
მიზნობრივი ჯგუფი: სსიპ ქალაქ
თბილისის N 177 საჯარო სკოლის მეშვიდე კლასის
მოსწავლეები
წრის ხანგრძლივობა
--- 2019-2020 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი.
თითო შეხვედრის ხანგრძლივობა ხუთშაბათი, შაბათი ერთი აკადემიური საათი
სავალდებულო გაკვეთილების შემდეგ.
თითო შეხვედრის ხანგრძლივობა ხუთშაბათი, შაბათი ერთი აკადემიური საათი
სავალდებულო გაკვეთილების შემდეგ.
წრის დასახელება: „მხიარული ნოტები“
წრის მიზანი:
- საგაკვეთილო ცოდნის გაღრმავება ესგ-ის შესაბამისად, ფოკუსირებული სწავლება,
- მოსწავლეთა შემოქმედებითი ცოდნის წარმოჩენა
- პრაქტიკულ აქტივობებში მონაწილეობას და კვლევითი უნარ-ჩვევების დემონსტრირებას;
- მოსწავლე ჩართული იყოს აქტივობებში, რომლებიც მას შეძენილი ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების საშუალებას მისცემს.
- მუსიკის საშუალებით საკუთარი იდეების, ემოციებისა და განწყობების გამოხატვას.
- თანამშრომლობითი უნარების განვითარებას;
- მიღებული ცოდნის ყოველდღიურ ცხოვრებაში გამოყენებას.
გამოთქვამენ ვარაუდებს და ამოწმებენ მათთვის საინტერესო იდეეებს პრაქტიკული აქტივობის საშუალებით; მოიძიებენ ინფორმაციას, აყალიბებენ დასკვნებს საკუთარი დაკვირვებისა და მოსაზრებების საფუძველზე.შეუძლიათ პროექტების და რესურსები შექმნა. ამიტომ საჭიროდ ჩავთვალე წრის ჩამოყალიბება;
ესგ-თან კავშირი:
მუს.საბ.2. მარტივი მუსიკალური ფორმებით,
საკუთარი ან სხვისი მუსიკალური
მასალით მხატვრული იდეის გადმოცემა;
მასალით მხატვრული იდეის გადმოცემა;
მუს.საბ.4 ნაწარმოების მოსმენისას მუსიკის გამომსახველობითი ხერხების
ამოცნობა და მხატვრული სახის შექმნაში მათი როლის განსაზღვრა.
N
|
შეხვედრის თარიღი
|
თემა
|
შესასრულებული აქტივობა
|
რესურსი
|
1
|
17/10
|
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
|
საწრეო გეგმის გაცნობა
|
ფურცელი , კალამი , სია , ჟურნალი.
|
2
|
19/10
|
ოპერა
|
ოპერის რაობა,მისი წარმოშობის ისტორია,მოსწავლემ შეძლოს საოპერო ხმების ამოცნობა.
|
აუდიო,ვიდეო მასალა
|
3
|
24/10
|
ოპერა
|
მოსწავლეები უსმენენ საოპერო ნაწარმოების ფრაგმენტებს.
|
აუდიო,ვიდეო მასალა
|
4
|
26/10
|
მიუზიკლი
|
გაცნობა რა არის მიუზიკლი,მოსწავლეებმა უნდა განსხვავონ სხვა მუსიკალური ჟანრებისგან
|
ტექსტური წიგნი,აუდიო მასალა.გაგება-გააზრების პროცესების ხელშესაწყობად
|
5
|
31/10
|
ინტონაცია
პოპ-მუსიკაში
|
სხვადასხვა ინტონაციური სავარჯიშოები გაკეთება
|
აუდიო-ვიდეო მასალა,მოსწავლეები თვითონ ქმნიან რიტმულ ნახაზებს.
|
6
|
2/11
|
რომეო და ჯულიეტა
|
ლიტერატურული ნაწარმოების გაცნობა,
|
საკლასო ოთახი, ლიტერატურული ტექსტი,კომპიუტერი
|
7
|
7/11
|
„რომეო და ჯულიეტა“
|
მოსწავლეებისთვის საოპერო,საბალეტო ნაწარმოებების ფრაგმენტების გაცნობა
|
აუდიო-ვიდეო მასალა
|
8
|
9/11
|
მექანიკური თოჯინები
|
პ.ჩაიკოვსკის „მაკნატუნა“ თოჯინების ცეკვა,მუსიკის ფონზე ვამზადებთ ხელნაკეთ თოჯინებს
|
თიხა,პლასტელინი,აუდიო მასალა.და სხვა რესურსი
|
9
|
14/11
|
მუსიკალური რიტმი
|
შოპენის ნაწარმოების მოსმენის შემდეგ,ვმსჯელობთ როგორია ნაწარმოებში რიტმი(ნელი,ჩქარი,ზომიერი)მელოდიური ხაზი გაშლილი,ნახტომისებური,მკვეთრი.
|
კომპიუტერი,პროექტორი,ფ.შოპენის ნოქტიურნიN2 op 9.
|
10
|
16/11
|
ქართული კუთხეების მუსიკა
|
მოსწავლეები ეცნობიან საქართველოს სხვადასხვა კუთხის ხალხურ სიმღერებს
|
აუდიო,ვიდეო მასალა.კომპიუტერი,
პროექტორი
|
11
|
21/11
|
ქართული ხალხური საკრავების გაცნობა
|
ვაცნობ ქართულ ხალხურ საკრავებს და მათ აგებულებას .
|
თაბახის ფურცლები,თიხა,პლასტელინი,სხვა საჭირო რესურსი
|
12
|
28/11
|
პრეზენტაცია -გაზეთი გია ყანჩელის შესახებ
|
პრეზენტაცია,გაზეთი
|
გამოფენა .
|
წრეში გაერთიანებულ მოსწავლეთა სია:
- ქრისტინა რობაქიძე
- სალომე შოშიტაშვილი
- კესარია მთიულიშვილი
- ეთო მახათაძე
- ნიკოლინ გილა
- ნია დარსალია
- ელენე სისაურიშვილი
- თამარ გაბუნია
- მარიამ ცნობილაძე
- გიორგი მათოშვილი
- მაიკო ასაბაშვილი
- მეგი ნადირაშვილი
- ქეთი კანჯარაძე
- ხატია ქველაძე
- მერაბი ნათელაშვილი
წრის დასწრების ფურცელი
კითხვარი მშობელთათვის
№
|
სახელი, გვარი
|
თარირღი
|
ხელმოწერა
|
1.
|
მაიკო ასაბაშვილი
| ||
2.
|
მარიამ ცნობილაძე
| ||
3.
|
თამარ გაბუნია
| ||
4.
|
გიორგი მათოშვილი
| ||
5.
|
ელენე სისაურიშვილი
| ||
6.
|
ქეთი კანჯარაძე
| ||
| 7. |
ნია დარსალია
| ||
8.
|
ნიკოლინ გილა
| ||
9
|
ეთო მახათაძე
| ||
10
|
სალომე შოშიტაშვილი
| ||
11
| კესარია მთიულიშვილი | ||
12
| ქრისტინა რობაქიძე | ||
13
|
მეგი ნადირაშვილი
| ||
14
|
მერაბი ნათელაშვილი
| ||
15
|
ხატია ქველაძე
| ||
კითხვარი მშობელთათვის
სახელი, გვარი -------------------------------
1.დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის შექმნის შესახებ
ა) დიახ; ბ)არა.
2. თქვენი აზრით,საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს თქვენს შვილს მუსიკის ცოდნის გაღრმავებაში?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
3.იყო თუ არა საწრეო მუშაობა თქვენი შვილისთვის მრავალფეროვანი და საინტერესო?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
4. იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო შექმნილი მოსწავლეთათვის?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
მოსწავლის კითხვარი
სახელი, გვარი: --------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის შექმნის თაობაზე?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
2 . იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი საწრეო მუშაობა?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
3. საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდა თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
4. იყო თუ არა შენთვის შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
მეცადინეობა პირველი
მოსწავლეებს გავაცანი წრის
მიზანი, სამოქმედო გეგმა, შესასრულებელი აქტივობები და პასუხისმგებელი პირები.
შევთავაზე დაგეგმილი აქტივობები, თუმცა
გავითვალისწინემათი საჭიროებები და
მოსაზრებები. გავესაუბრე მოლოდინზე, რაც მუსიკის წრისგაუნდა მიეღოთ. მეცადინეობა წარიმართა კითხვა
-პასუხის რეჟიმში, წრეში გაერთიანებული მოსაწავლეები სურვილით დაიყვნენ სამ ჯგუფად. მივეცი დავალება-
შემდეგი შეხვედრისთვის მოეძიებინათ ინფორმაცია ოპერის
წარმოშობის შესახებ.
მეცადინეობა მეორე
მეორე მეცადინეობაზე განვიხილეთ მოსწავლეებისათვის მიცემული დავალება - ოპერის წარმოშობის
ისტორია. მოსწავლეებმა მოისმინეს ჩემი მინი-ლექცია და
შეაფასეს ერთმანეთის ნამუშევრები.
დავურიგე წებოვანი ფურცლები და ვთხოვე დაეწერათ თავისი
მოსაზრებები ორი-სამი
სიტყვით: ოპერა არის... დავხატე დაფაზე
ასოციაციური მზე და ვთხოვე ფურცლები წრის
გარშემო მიეკრათ, ჩემი მიზანი
იყო, უფრო
მეტი გამეგო რა იცოდნენ ამ ჟანრის შესახებ. მეცადინეობა წარიმართა საინტერესოდ და სახალისოდ, ბავშვები აქტიურობდნენ და თავისუფლად გამოთქვამდნენ საკუთარ აზრს.
შემდეგი მეცადინეობისთვის ვთხოვე ინფორმაციის მოძება
პირველი საოპერო ნაწარმოების შესახებ.
მეცადინეობა მესამე
გაკვეთილი დავიწყე მოსწავლეებთან მოძიებული მასალის გაცნობით,
ვისაუბრეთ ოპერის
სამშობლო იტალიის
შესახებ. პირველი საოპერო ნაწარმოების შესახებ. მოვასმენინე პირველი საოპერო ნაწარმოების ,,დაფნეს“ ფრაგმენტი.
ჩავატარე
მინი-ლექცია ,,ოპერა სხვადასხვა ეპოქაში“.
მოვასმენინე
ფრაგმენტი ბაროკოს ეპოქის
ინგლისელი კომპოზიტორის ჰენრი
პერსელის ოპერიდან ,,დიდონა და ენეოსი":
და ფრაგმენტი კლასიციზმის ეპოქის შესანიშნავი ნიმუშის ვ.ა.მოცარტის ოპერიდან "ფიგარო"-
მეცადინეობა მეოთხე
მეცადინეობას ვიწყებ მიუზიკლის მოსმენით
-
"ჩხიკვთა ქორწილი"- https://www.youtube.com/watch?v=Qbt-45G7rUU&feature=share&fbclid=IwAR1q0bEni6TCsZuA5i72cvnsKcMxfqOFjR33J3gF7ZRqsZ0Vlmed4fdA4U0
მოსწავლეებს ვთხოვ მიპასუხონ თუ რა ჟანრის და ფორმის მუსიკა ჟღერს. შემდეგ კითხვა-პასუხის რეჟიმით ვისაუბრეთ მიუზიკლის შესახებ რა არის მიუზიკლი?
რითი განსხვავდება სხვა მუსიკალური ნაწარმოებებისგან, სად შეიქმნა პირველად ეს ჟანრი, თუ იციან
რომელიმე მხატვრული ან სასცენო წარმოდგენის შესახებ, გავმართეთ დისკუსია საკითხის ირგვლივ .ვუყურეთ ნაწყვეტებს ლ.ბართის "ოლივერი" https://www.youtube.com/watch?v=ouP-YMTfCX4&feature=share&fbclid=IwAR2u6Hcw0VoSUJx-4xDrgK_EO9aOM38GPgOfih5S4Q1RmXEUWvaR6NlvmnQ,რ.როჯერსის "მუსიკის ჰანგები"- https://www.youtube.com/watch?v=-nRU5RIDWXU&feature=share&fbclid=IwAR2oXZ6cY3zMBWs_AIQSyDroeBe2zYY2OLBMkI9w6foxIdwp2-8SHp_mdLA ,გ.ცაბაძის - https://www.youtube.com/watch?v=GtrFKBoaSpE&feature=share&fbclid=IwAR1pMPdodnzm9icekJzuxOCvw9YnAA2tFbikzsQc2U76MIRfpDcbFYWX-X8 "ვერის
უბნის მელოდიები"
შემდეგი მეცადინეობისთვის დავალება მივეცი რა არის ინტონაცია ,რა კავშირი შეიძლება ჰქონდეს მუსიკაში ინტონაციას ,რითი განსხვავდება სალაპარაკო და მუსიკალური ინტონაცია
ერთმანეთისგან,მოსწავლეებს დავალებად მივეცი მოიძიონ ინფორმაცია სამეტყველო და მუსიკალურ ინტონაციაზე და ჩანაწერის სახით გააკეთონ.
მეცადინეობა მეხუთე
მეცადინეობა
ვიწყებ საშინაო დავალების შემოწმებით
ვიწყებ ხმამაღლი საუბრით და თანდათან მშვიდ
საუბარზე გადავდივარ,ბავშვები
მეკითხებიან რა კავშირი აქვს ჩემ საქციელს მუსიკასთან,ვუხსნი
რომ მუსიკალური ინტონაცია სამეტყველო ინტონაციის ანალოგია,სამეტყველო ინტონაციაში ბგერები არ არის ფიქსირებული და არც შეზღუდვა აქვს,მუსიკალურ ინტონაციში კი ფიქსირებულია და მუსიკალური ინტონაციას ქმნის
მუსიკალური
ბგერები.მუსიკა ინტონაციის გარეშე
შეულებელია.მუსიკაში აზრის
მატარებელი ინტონაციაა ,შევთავაზე ბავშვებს სახალისო თამაში
ტაშით სხვადასხვა რიტმული
სავარჯიშო:ტაშით და ფეხის დარტყმით შესრულდეს.

მეცადინეობა მეექვსე
გაკვეთილს ვიწყებიტალიელი კომპოზიტორის
ნინა როტას მუსიკის მოსმენით ფილმიდან "რომეო და ჯულიეტა" - https://www.youtube.com/watch?v=WCmUWNUzaqo&feature=share&fbclid=IwAR0Al8FoffXOgpfs05QSEw5ED7iF_CwiyufeJM7FHVcgn14Y1Opy8MiVrn8 ვკითხულობ რამოდენიმე ფრაზას
შექსპირის ნაწარმოებიდან ,ვეკითხები თუ იციან შექსპირის ნაწარმოებებიდან რომელიმე
ეწიუდი. საშინაო დავალებად ვაძლევ მოსწავლეებს მოიძიონ შექსპირის მათთვის საინტერესო რომელიმე სონეტი და ორი ან სამი სიტყვით გადმოსცენ
ავტორის ჩანაფიქრი ნაწარმოებიდან.
მეცადინეობა იწყება მოსწავლეების მიერ მოძიებული
ი.შექსპირის სონეტებიდან მცირე მონაკვეთების წაკიხვა რათა უკეთ შეიცნონ მწერლის ხელწერა.მოსწავლეებს
ვუყვები რომ შექსპირის მიერ შექმნილი „რომეო და ჯულიეტა“ არაერთი კომპოზიტორის ინსპირაციის
წყაროდ იქცა,ამ ისტორიის საფუძველზე შექმნილია ამავე სახელწოდების : ბალეტი,მიუზიკლი,საორკესტრო
უვერტიურა-ფანტაზია,ოპერა.ვუსმენთ პ.ჩაიკოვსკის ნაწარმოებიდან მონაკვეთს უვერტიურა-ფანტაზია
:
ბალეტს ს.პროკოფიევის შემოქმედებიდან:
მოსწავლეებს დავალებად ვაძლევ გააკეთონ მიმოხილვა რვეულში ,რომელ ნაწარმოებში
უფრო მეტად ჩანს ავტორისეული ხედვა.
მეცადინეობა მერვე
მეცადინეობას
მოსწავლეებთან ვიწყებ თუ რას ნიშნავს მექანიკური ჟღერადობა,თუ უციან რომელიმე საკრავი
რომ დაასახელონ რომელიც ამ პრინციპით შეიქმნა, ვუყვები ისტორიას თომას ედისონის შესახებ რომელმაც შექმნა „ფონოგრაფი“,ვასმნენინებ
მექანიკური საკრავების ჟღერადობას :არღანი- https://www.youtube.com/watch?v=WCmUWNUzaqo&feature=share&fbclid=IwAR2HuTwHRYwsi_a0wEU_WinK_0oZcGVhUzjUOS9rhEIUK9ERjSmyQr6t7y8
,გრამაფონი: https://www.youtube.com/watch?v=gfgTDaa00FY&feature=share&fbclid=IwAR2u6Hcw0VoSUJx-4xDrgK_EO9aOM38GPgOfih5S4Q1RmXEUWvaR6NlvmnQ,
ვუსმენთ ჩაიკოვსკის მაკნატუნას : https://www.youtube.com/watch?v=kUaSvXTHctA&feature=share&fbclid=IwAR20DDz5OxjTicabWbG0k0vEjlL4wG4YkefSnCyqWLR5oW5oU2Kr2ByA0Lc
,ჩემი მიზანია მოსწვლეებმა განასხვაონ მექანიკური
,ვოკალური, მუსიკალურ-თეატრალური ჟანრები ერთმანეთისგან,რომელ
ნაწარმოებში იგრძნობა მექანიკური საწყისი.ვუსმენთ მუბაიდალუნის „ მუსიკალურ სათამაშოებს“ და მუსიკის ფონზე ვთხოვ შექმნან თოჯინები თიხისგან
ან ნაჭრებისგან.
მეცადინეობა მეცხრე
მეცადინეობას ვიწყებ წინა გაკვეთილის შეჯამებით,თუ იყო მათტვის საინტერესო მუსიკის ფონზე ხელნაკეთი თოჯინების შექმნა.
მეცადინეობას ვიწყებ შოპენოს ნაწარმოების მოსმენით
ვვარჩევთ ნაწარმოებს და ვაკეთებთ ანალიზს,როგორი მელოდიური ხაზია,მღერადი,წყვეტილი ,ნახტომისებური?
როგორი განწყობა იგრძნობა ნაწარმოებში?
როგორი რიტმია:დინჯი,მკვეთრი აქცენტებით თუ თანაბარზომიერი,ამ აქტივობით მოსწავლეებში მოსმენის და ანალიზის ,მსჯელობის უნარის განვითარებას შეუწყობს ხელს.
მეცადინეობა მეათე
გაკვეთილს ვიწყებ საუბრით რით განსხვავდება საქართველოს კუთხეები ერთმანეთისგან და რა აქვთ საერთო.რა იციან აღმოსავლეთ საქართველოს კუთხეებში გავრცელებულ სიმღერასა და საკრავის შესახებ.ვაწვდი ინფორმაციას არქეოლოგიური თუ ისტორიული ფაქტების შესახებ.ვისმენთ სხვადასხვა ჟანრის სიმღერებს|: შრომის ,სუფრული, სამგლოვიარო, სახუმარო და ვსაუბრობთ ამ სიმღერების შინაარსა და დანიშნულებაზე თუ რატომ სრულდებოდა სხვადასხვა პროცესის დროს.
ჩემი მიზანია მოსწავლეებმა უკეთ შეიგრძნონ და შეიყვარონ ქართული ხალხური სიმღერები და მათი როლი ქართველ ადამიანის ცხოვრებაში. თუ როგორ ხდებოდა ამ ტრადიციების გადატანა კლასიკურ მუსიკაში ვისმენთ ფშაურ ტრადიციებზე შექმნილ შ.მშველიძის სიმფონიას "ზვიადაური".
https://www.youtube.com/watch?v=c_tQ_t4585s
საშინაო დავალებად მოსწავლეებს ვაძლევ მოიძიონ ინფორმაცია ქართული ხალხური საკრავების შესახებ.
მეცადინეობა მეთერთმეტე
მეცადინეობა იწყება მოძიებული დავალების შემოწმებით,მოსწავლეებმა წარმოადგინეს საქართველოში გავრცელებული ხალხური საკრავების შესახებ ინფორმაცია,მოსწავლეთა ჩართულობის ხალხურ საკრავებს ვაჯგუფებთ
მეცადინეობა მეთორმეტე
სკოლის ადმინისტრაციას, მშობლებს, კოლეგებს წარვუდგიეთ ჩვენი წრის მუშაობის შედეგები. მეცადინეობა მიევუძღვენით გია ყანჩელის ცხოვრება და მოღვაწეობას. აუდიტორიას წარვუდგინეთ გია ყანჩელის შემოქმედება სხვადასხვა კუთხით.წრის მუშაობის ამსახველი ფოტო მასალა:












No comments:
Post a Comment